onsdag, juni 28, 2006

Raj raj, finlandsbåt

De senaste tre dagarna + nätterna har jag jobbat mer än dubbelt så mycket som jag har sovit. Det är inte så farligt egentligen, men onekligen en rejäl omställning från mitt vanliga sommarleverne. Imorn är det dock sista dagen. Jag skippar att jobba fredag i och med att jag ska på kryssning då. De här tre dagarnas totalt sex timmar övertid kompenserar gott och väl den lediga fredagen.

Åh, vad skönt det ska bli att åka båt igen! Samma som senast, Viking Cinderella. Förmodligtvis är det lite lägre medelålder den här gången, med tanke på att det är fredag och inte måndag som förra gången. Iofs var det lite smickrande att behöva armbåga sig igenom en hord raggande damer på 50-60+, men om samma sak händer med 20-30-åringar på fredag är det snäppet bättre. ;-)

Jag har varit på osedvanligt gott humör idag. Det kände jag redan när jag vaknade imorse. Det är rätt lustigt hur ens morgonhumör sätter sin prägel på resten av dagen (mindre lustigt om det är dåligt iofs). Kanske därför jag så sällan är på riktigt gott humör. :-P Bara att hoppas att det goda håller i sig till fredag också.
Imorn borde bli en bra dag iaf. Sista arbetsdagen, med fint väder och ett hg-besök som väntar på kvällen.

Om 43 timmar sitter jag på soldäck påväg genom ett solindränkt Stockholms skärgård med en öl i näven. Mmmm...