onsdag, juli 19, 2006

Nördbröd

I helgen var jag som sagt i Stockholm. Det var riktigt trevligt, bortsett från att några av festgästerna var lite för vuxna (läs: tråkiga). Men, med lite alkohol i kroppen går det att prata även med såna. Hur som helst var det skoj att träffa släktingarna igen.

Idag bakade jag, för första gången sen hemkunskapen på högstadiet typ. Igår kväll sökte jag på skoj efter recept på tasteline.se, där man kan få receptförslag utifrån de grejer man har i kylen. Med tanke på att jag bara hade öl, mjölk, ägg och majs tyckte jag det vore "intressant" att se vad den föreslog. Gissa om jag blev förvånad när jag fick upp ett recept på majsbröd som jag bara saknade ost och paprikapulver till. Så jag kände mig manad att låna de två ingredienserna av Micke så jag kunde baka. Dock är min ugn lite väl opålitlig, så bröden blev rätt torra. Knappt värt allt besvär, men det var ju en kul grej ändå.

Igår trädde vi i CQ för första gången in i vår allvarliga roll och gjorde hembesök för de nollan som bor i Linköping. Vi fick bara tag på två av de fyra, men det var skoj ändå. Man kände sig dessutom som en båtflykting (temaskämt förstås) när vi satt baki Martins skåpbil mellan destinationerna. Undrar vad eventuella ovetande förbipasserande tänkte när de såg ett gäng lustigt klädda och skäggprydda personer hoppa ur en skåpbil.
Hm, det känns för övrigt lite fånigt att skriva om saker som majoriteten av alla som läser min blogg själva var med på. Men, alltid upplyser det väl nån.

Jag är visst inte så nördig som jag trodde. Iaf inte om man ska tro det här nördtestet. Jag kom "bara" upp i 28,79684%, vilket iofs klassas som "Total geek". Det känns som man förlorar en hel del på att inte gilla Star Trek.

4 Comments:

Blogger AI said...

Jag var inte med och eftersom ingen annan (hittills) berättat eller skrivit om hembesöket gav det mig något att läsa det. Men visst känns det underbart att hoppa ut från en skåpbil med skägg och skumma kläder för att marschera runt bland "vanligt" folk?!

20 juli, 2006 13:45  
Blogger AI said...

Hmm, jag gjorde det där testet också och fick förvånansvärt högt... 54,8% = precis på gränsen till Extreme Geek, men ligger i intervallet Super Geek. Tror att mitt förflutna spökar rätt mycket, har nog gått ner på sistone... Kan man försöka intala sig själv iaf.

20 juli, 2006 14:16  
Anonymous Anonym said...

Ehm.. Jag läser oxå din blogg. Å jag är heller inte med i CQ :)
Gjorde oxå det där otrooooooligt långa och dryga testet. Men har man väl börjat så måste man ju göra klart!
Kom upp i mäktiga 11%. Hmm.. Skulle nog blivit djurskötare istället.

*poff*

20 juli, 2006 21:14  
Anonymous Anonym said...

Käre lillebror, du kommer också att bli "vuxen" en vacker dag! Det bara blir så. Plötsligt händer det bara. Och man inser att alla andra är så unga och naiva och en själv så vis...kram

06 augusti, 2006 10:33  

Skicka en kommentar

<< Home