tisdag, juli 25, 2006

Whisky nightcap

Sitter här och smuttar på ett glas 18-årig Glenfiddich och njuter av den lilla svalkan jag får från fönstret som står på glänt. 16 grader ute, och av allt att döma det dubbla här inne. Borde skaffa mig en termometer så jag får en siffra på hur högljutt jag kan klaga. Vore intressant att veta hur varmt det är i datorgarderoben också.
Borde egentligen sova nu, men jag är inte speciellt sömnig. Hade kunnat snurra till dygnet rejält i och med att jag var uppe hela natten till måndag och gick till sängs vid 10:30, men jag lyckades ta mig upp till fyra på eftermiddagen. Inte en helt ovanlig tid för mig att gå upp när jag är ledig. Inget sånt imorn dock, för jag måste hinna städa innan CQ-mötet. Mor kommer på besök på onsdag, need I say more?

I lördags capsade jag för första gången off-nolle-p under mina fyra år här. Gäller att passa på, för det blir ju inget capsande för mig under kommande nolle-p. Det var hur som helst riktigt skoj! Sen bar det iväg till hg (igen) där jag träffade på tidigare nämnda flicka. Riktigt trevligt, men under efterfesten kändes det som jag kunde konstatera att det inte finns nåt ömsesidigt intresse. Can't win them all, som man säger. Men vad _kan_ jag vinna? :-P

Utöver det har helgen varit lugn. Har mest lodat rent allmänt, bortsett från en promenad med Micke i söndags/igår kväll (dagsbegreppen blir lite luddiga när man misshandlar dygnen till oigenkännlighet).

Nu börjar klockan krypa mot fyra, och jag har fortfarande ingen större lust att sova. Det är för mycket som surrar i mitt huvud, vilket min hittills halvdruckna sängfösare inte har lyckats göra nåt åt. Förresten, är det nån som vet om det går att ändra inställningar för publiceringstid här? Jag personligen tycker iaf det är mer intressant med tidpunkten då man trycker "publish" än då man börjar skriva. Blah, nu börjar jag bli för okoncentrerad för att skriva sammanhängande. Adieu and good night.

3 Comments:

Blogger AI said...

Under hur lång tid skriver du dina inlägg egentligen? Vill du ställa in tiden själv kan du alltid trycka på "Post and Comments option" nere till vänster när du skriver inlägget, så ordnar det sig fint. Kan vara rätt praktiskt ibland tycker jag.

25 juli, 2006 13:17  
Blogger Vassius said...

Ptja, inlägget igår satt jag med en halvtimme, men det kan ta allt mellan en minut (one-linern) till över en timme. Jag gör i allmänhet annat parallellt, typ kollar IRC/Helgon och annat. Men det som tar mest tid är nog att komma på vettiga formuleringar. Jag har samma problem vad jag än skriver.

25 juli, 2006 17:37  
Blogger AI said...

... språkpolis som du är. ;)

25 juli, 2006 20:57  

Skicka en kommentar

<< Home