fredag, juli 21, 2006

Span och spam

Flamman igår. hg idag. Öl är trevligt. Ikväll hamnade jag på efterfest i Blåsrummet igen, dock utan bastu. Lika bra det kanske, det är ruskigt varmt ändå (iaf inomhus). Fick reda på att en tjej jag har spanat in hur länge som helst även har spanat in mig i "typ två år". Sånt är trevligt att få veta, när man har känt sig mer eller mindre osynlig. Även om hon säkert har spanat in mig på ett helt annat sätt. Men men.

Blev drabbad av en spambot som lämnade massa nonsensinlägg som kommentarer. Ett spam per blogginlägg. Lagom drygt. Så jag kände mig manad att slå på "word verification". Lite mer besvär för de läsare som vill lämna kommentarer, men det får ni leva med.

Nu funderade jag på att skriva nåt jättedjupt och filosofiskt, men jag är för trött för sånt. Det får bli nästa gång.

2 Comments:

Blogger AI said...

Det där med spam i bloggen blev jag förvånad över. Har hänt mig en gång - på tre av mina inlägg då. Men det är konstigt, för det är ju bara "skit" - ingen reklam, inga länkar, ingenting - bara en kommentar utan mening? Jag tog bort mig från deras public listings och tror det löste sig sen.

21 juli, 2006 08:24  
Blogger Vassius said...

I de spam jag fick var det en diskret länk till nåt som på URLen såg ut som ett ställe som säljer pokergrejer.

21 juli, 2006 14:06  

Skicka en kommentar

<< Home