fredag, augusti 18, 2006

Fredag vecka 1 - Lite kortare

Idag har varit en bra dag. Den inleddes med MegaYmping för alla fadderier, ledda av YF. Sen tågade alla iväg på ett enda långt led till Märkesbacken. Kan tänka mig att det såg rätt mäktigt ut utifrån.

Efter nollans morgonsamling klockan 10 hade jag inte så mycket att göra förrän det var dags för stadsvandring på eftermiddagen. Medan de andra var iväg och köpte 15 backar öl och gjorde lite annat satt jag och ringde runt för att få ordning på Gasquelabben som är nästa fredag. Vi hade tänkt ha den på Flamman, men de dabbade sig och strulade en massa, så det blir Vallfarten istället. Saker har en tendens att ordna sig.

Under nollans stadsvandring blev det väldigt mycket stå i manöverställning i solskenet. Varmt. Under sista leken då nollan skulle para ihop rätt CQ med rätt låt (som vi valt i förväg) stod jag så i vad som kändes som en halv evighet med rinnande svett, en trött rygg och molande värk i armen. Men det var skoj ändå!

Sen dess har jag varit ledig. De andra lät mig slippa jobba på discot ikväll, i och med att jag skriver tenta imorn. Skönt med en hyfsat lugn dag, men å andra sidan går jag miste om sovmorgon imorn.

Ska försöka plugga lite mer nu.