onsdag, augusti 16, 2006

Tisdag vecka 1 - Nollan kommer

5:00
Klockradion gick igång. Jag snoozade några gånger innan jag till slut masade mig upp. Tog en dusch, lodade en stund vid datorn, svidade på, stoppade en frukost-Red Bull i fickan och begav mig till bussen mot stan.

7:00
På plats vid Forumteatern. Första mottagningen skulle börja 7:30 med en massa inledande snack, följt av våra presentationer i turordning. Vi var sist, vilket innebar ganska långa perioder dötid. Sen en kort promenad till K&K-parken där vi ställde upp oss för allmän (framför allt nollans dock) beskådning.
Samma procedur två gånger till, bortsett från att vi sista gången tog oss upp till Märkesbacken istället för K&K-parken.
Första och sista presentationerna gick bra. Nummer två var mindre lyckad. Men våra nollan fick se den bästa, och det är det som räknas. Vi blev allmänt väl mottagna. Jag tycker själv vi hade den bästa presentationen av alla.

13:00
Uppställning i märkesbacken. Svetten rann. Fracken är varm. Mycket varm, nollan.

15:50
Första riktiga kontakten med nollan. Det kändes som det gick bra, och att vi fick pli på dem ganska fort.

17:45
Hemma en sväng för att äta. Passade även på att duscha, byta kläder (i den mån det var möjligt) och ta en tupplur på tio minuter. Väldigt uppfriskande. Hinner jag med sånt varje dag lär nolle-p gå som en dans. Verkar inte så troligt dock.

19:20
På plats hos Vitkor för att förbereda besök hos de olika nollegrupperna som äter middag hos sina faddrar. Vartefter kom vi iväg och delade bl.a. ut nolleuppdrag och inkasserade nolleavgifter. Sen var det tillbaka till Vitkor för lite gyckelträning och allmän planering.

23:20
Hemma igen. Tidigare än jag befarade.

0:15
CQ dryck gör kväller och försöker sova. Han är trött, nollan. Mycket trött.