måndag, september 11, 2006

Rika barn leka bäst

Har fortfarande inte kommit igång med regelbundet bloggande igen. Vet inte om det är permanent eller om jag bara har en tillfällig svacka. Det visar sig.

Jag får CSN på onsdag! Så jäkla skönt. Jag ska köpa ny mobil bl.a., har blivit väldigt sugen på det. En SonyEricsson K610i blir det om jag inte får nån annan uppenbarelse inom kort. Skönt med pengar som sagt, men jag blev lite skraj när jag läste beslutet från CSN. "I och med detta beslut har du utnyttjat 210 av maximalt 240 veckor studiestöd". Shit. Inte ens ett år kvar efter det här. Och jag som inte är ens i närheten av klar med studierna. Jag ska försöka lägga undan pengar så jag har under nästa sommar så jag slipper läsa sommarkurs igen åtminstone. I och med att jag blev beviljad tilläggslån kan jag lägga undan en tusenlapp varje månad och ändå ha lite mer att leva på än jag har haft förr. Får väl se hur bra det går. Sparsamhet är som bekant inte min starka sida.

Idag har jag blivit bjuden på mat (kycklinggryta, mycket gott) och sett på V for Vendetta med en kompis. Innan dess såg jag på Formel 1 med syrran i vanlig ordning. Rätt lugn dag med andra ord. Igår och i fredags var jag på hg ett par svängar och söp upp mina sista pengar. Kravall i torsdags och hg i tisdags. Rätt mycket öl trots allt, med tanke på hur lite pengar jag har haft.

Jobbigt med människor som inte kan tala klarspråk om saker som berör mig. Även "jobbigt" att hon pussar på mig trots att hon är kär i en annan. Jag vet inte riktigt vad jag känner, men det mest rationella vore väl att dra sig ur så det inte slutar illa. Men å andra sidan har folk sagt att jag inte ska vara så rationell jämt. Inte helt säker på att jag vill vara det i det här fallet heller. Den som lever får se.

2 Comments:

Blogger erikx said...

Säg vad du vill så att en av två är tydlig.. Playing games is no fun @ all!

11 september, 2006 17:37  
Anonymous Anonym said...

Och hur vet du att hon är kär i någon annan, om de inte är ihop är det väl bara att köra på. Om du är intresserad. Och det är du nog.
Synd att du inte bor närmare, annars hade du kunnat jobba extra hos mig. Kram/Tråksyrran.

11 september, 2006 19:33  

Skicka en kommentar

<< Home