söndag, november 05, 2006

Rubrikförstoppning igen

Slö dag idag. Har inte ens satt foten utanför dörren. Jag gick upp vid fem (17 alltså, om nån nu känner mig för dåligt för att förstå det :-) ) och började planera frukost vid sex. Men efter att ha duschat och grejat för att gå ut och handla insåg jag att jag ju har mat hemma. Så det blev en fryspizza istället för en pizzeriapizza. Billigare om inte annat. Sen funderade jag på att ta en sväng till hg, men fastnade framför tv:n istället. Det är nog bara bra att ta en lugn dag emellanåt.

Igår var jag däremot på hg. Det var ingen höjdarkväll dock. Trevligt sällskap i all ära, men jag var nog för nykter för att kunna filtrera bort trängseln och de skrikande fulla människorna. Undrar om det alltid är sån stämning eller om det var extra illa igår. Hoppas på det sistnämnda, annars vågar man aldrig gå ut igen utan att vara full. :-P

Mellan hg-varven hann jag installera Linux på min laptop. Det gick bra, bortsett från lite problem med att få Lilo att funka. Jag har ganska begränsad erfarenhet av att köra Linux på en arbetsstation, så jag tyckte det var dags att skaffa sig lite mer. Servrar är enkla; man installerar linux och confar servern, sen behöver man inte bry sig mer om den saken. Arbetsstationer däremot är det mer eller mindre kontinuerligt pill med för att få det att se ut och funka som man vill.
Min huvuddator ska nog också få sig en makeover. Jag skaffade mer RAM till den för att kunna köra Windows XP på den hyfsat smärtfritt, så jag ska byta vartefter. Fler och fler spel och program kräver XP, så det känns lite fånigt att fortfarande traggla med 98:an. Skulle egentligen vilja köra Linux även på denna, men då kan jag ju inte köra MS Röj. "Wine!" utbrister alla linuxnördar nu. Visst, jag skulle kunna köra MS Röj i Wine, vilket jag har gjort förr. Det var visserligen 8-9 år sen, men då funkade det inte tillräckligt tillfredsställande. Rätt Look & Feel är en väldigt viktig sak i det spelet.

Imorn ska jag försöka göra ett ryck och städa här. Har fortfarande inte städat köket sen i somras. Får väl se hur det går med det.
 

4 Comments:

Blogger bluerain said...

Du vet väl att det är olika på Look & Feel för Ms Röj på 98:an och XP? Även minröj är lite fluffigare i XP. Men det borde du ju veta efter att ha lekt i Cerum...

05 november, 2006 11:25  
Blogger Vassius said...

Det är lugnt, jag har använt den versionen i många år redan. :-)

05 november, 2006 14:56  
Blogger erikx said...

Skojar du inte när du säger win 98?

06 november, 2006 17:35  
Blogger bluerain said...

Meh, du ska inte klaga på operativsystem tycker jag :P

07 november, 2006 10:31  

Skicka en kommentar

<< Home