måndag, oktober 09, 2006

Snoozzzzzzz.....

Det här är nog första gången jag skriver såhär tidigt. Extra tidigt med tanke på att jag gick upp för en timme sen och inte har hunnit göra nåt vettigt än. Jag hade tänkt gå upp tidigare, men jag "råkade" ligga och snooza i två timmar. För en gångs skull lyckades jag mellan snoozarna reflektera över varför jag inte gick upp. Jag hade nån slags tung känsla i hela kroppen som kändes i det närmaste smärtsam vid blotta tanken på att göra nåt annat än vända på mig och somna om. Huvudet var som en dimma, och ögonen var som ökensand med blytunga ögonlock. Känns det så även för folk som har lätt för att gå upp? Och i så fall, hur fasen gör de för att övervinna det?

Idag måste jag städa. Det har jag visserligen behövt sen i somras, men nu har jag en lite vettigare anledning. Imorn får jag besök av en IRC-kompis som jag har pratat med till och från i åtta år, men aldrig träffat på riktigt. Hon sa visserligen att jag inte behöver städa för hennes skull, men gör jag inte det blir det aldrig av. Stora rummet har jag röjt ett par gånger på sistone, men köket ser fortfarande ut som ett sönderbombat irakiskt utedass.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen försöka ta mig ner på stan.

1 Comments:

Blogger Katjuscha said...

Jag känner bara sån trötthet ibland om jag sover ganska länge och inte har något jag måste gå upp till. Jag kan vakna vid elva och vara så trött att jag inte orkar hålla ögonen öppna ens och så somnar jag om efter fem sekunder. Men jag skulle aldrig palla att snooza i flera timmar, hur bär du dig åt egentligen? :-)

09 oktober, 2006 18:20  

Skicka en kommentar

<< Home