måndag, september 25, 2006

Rik som en rub

Nu är jag egentligen för väck i huvet för att skriva, men jag gör ett försök ändå.
Igår var jag hos Erik i Norrköping och åt kräftor och drack sprit. Följaktligen har jag varit bakfull idag. Det är nåt speciellt med kräftor som förvärrar bakfyllan, men det är det värt!

I fredags hade vi styretmys. D.v.s. styret minus två pers träffades och åt tillsammans och spelade spel. Det var riktigt trevligt. Det gick rätt bra för mig också; mitt lag vann i TP (CC mot CQ, och det var jag som kunde den sista avgörande frågan!), jag vann en av två pokerturneringar, samt en av två omgångar Plague & Pestilence. Vid halv tre på natten kände vi att vi hade fått nog och gick hem.

Nu tog jag en paus i skrivandet och betalade räkningar. 4580:- i räkningar, men jag har ändå nästan 8000:- kvar på kontot. Och då har jag inte ens fått bostadsbidraget än! Jag fick CSN med tilläggslån, samt lön för mentorjobbet i våras. Jag känner mig riktigt rik för andra gången på två veckor. Dock ska jag verkligen försöka att inte slösa bort allt. Föga troligt att jag lyckas, men nån gång ska väl vara den första. En bra början vore att städa köket så jag kan börja laga mat igen. Det blir lite dyrt i längden med färdigmat varje dag. Att inte gå på hg varje dag är ju också ett spartips.

En (meta?)kommentar till Anders kommentar till mitt förra inlägg: Med "formuleringar" menade jag att jag hade svårt att sätta ihop ord till meningar öht, och inte min vanliga pedantiska sida. :-)

För övrigt undrar jag om vissa av mina "skämtsamma" rubriker är för långsökta. Hm.

Tidigare ikväll snackade jag "allvar" med Scarlett. När jag pratade i telefon med henne på fyllan igår lyckades jag kläcka ur mig att jag behövde prata med henne, så det fanns ingen återvändo. Men trots nervositeten gick det nog bra, och jag fick sagt ungefär vad jag behövde säga. Nu är det upp till mig att fundera på vad jag vill/bör göra, i och med att det jag helst vill inte går i dagsläget. Ska sova på saken. Men först kanske jag borde ta en dusch. Jag luktar fortfarande bakfylla.

2 Comments:

Blogger Katjuscha said...

Mat som inte ger bukfylla ger bakfylla

25 september, 2006 13:36  
Anonymous Anonym said...

Ha ha, välfunnet Katten. Konstigt att vi gillar kräftor, vi åt väl aldrig det när vi bodde hemma? Jag har iofs blivit allergisk, men har upptäckt att surströmmingen fyller ungefär samma funktion. Fast lukten är värre./Hempalainen

28 september, 2006 18:32  

Skicka en kommentar

<< Home