fredag, januari 12, 2007

Härliga tider

Nu sitter jag här med min bärbara dator, för min stationära (eller en av dem förstås, men min vanliga arbetsstation iaf) pajade för ett par dagar sen. Jag stängde av den i ett svagt ögonblick, och det enda som hände när jag försökte sätta på den igen var att det började lukta bränt. Så jag gissar att det är nätagget som har brunnit. Ingen större fara, bara att byta ju. Men det är jobbigt. Jag sitter med bärbara tills saknaden övervinner latheten. :-)

Idag fick jag resultat från de två tentorna jag skrev innan jul (kompilatorkonstruktion och datorarkitektur), och jag blev godkänd på båda! Kompilatortentan kände jag att jag hade en hyfsad chans att klara, men den andra kändes hopplös. Innan jag lämnade in den räknade jag till en teoretisk maxpoäng som var typ en poäng över godkäntgränsen. Så mina svar måste ha varit bra.
Igår skrev jag matstaten också. Den gick bättre än väntat, så jag är ganska nöjd. Två av uppgifterna är jag ganska säker på att jag har klarat, och den tredje (som krävs för godkänt) flummade jag fram ett svar på, men det kändes hyfsat rimligt. Det visar sig inom två veckor hur det gick.

Igår öppnade äntligen hg igen efter juluppehållet, så jag gick dit med Katja och drack några bärs. Riktigt trevligt. Det var färre folk där än jag väntade mig, men å andra sidan är det ju ändå tenta-p.

Det börjar nog bli dags att fundera på sänggång snart. Jag är trött.