torsdag, mars 29, 2007

Skrivkramp

Segt att skriva CV. Jag är så pedantisk att jag måste sitta och stirra på den hyfsat färdiga produkten i minst en timme för att försäkra mig om att den är perfekt. Tanken är att jag ska kandidera till LinTeks informationsansvarige. Det innebär heltidsarvodering, vilket verkar spännande och intressant. Efter en massa års pluggande kan det ju även vara skönt att göra nåt annat i ett år innan jag börjar exjobba. På lördag är det val-FUM, då LinTeks nya styrelse och andra förtroendeposter ska väljas. Får se då hur det går.

Imorn får jag en ny leksak. Eller snarare en leksak som ska ersätta en likadan trasig leksak. Högra ljudkanalen i min receiver har blivit gradvis sämre de senaste två åren, och nu funkar den knappt alls. Så igår beställde jag en ny. Ska bli skönt att kunna lyssna på musik i stereo igen, och höra allt som händer i filmerna jag tittar på. Tilläggslånet har verkligen gjort mig förhållandevis rik, för det här är den tredje >2000-kronorsleksaken jag köper sen i höstas. Jag som trodde jag skulle leva upp alla pengar. Men, positiva överraskningar tackar man inte nej till.

Det var DömD nu i helgen också. Det femte jag deltar i, och för första gången åkte mitt lag ut i första matchen. Vi hade otur med lottningen och mötte ett riktigt bra lag direkt. Dessutom hade jag fel ratio mellan fylla och bakfylla för att kunna kasta bra. Kände mig allmänt skakis och väck. De borde ha tävlingen senare på dagen, 10 på förmiddagen är på tok för tidigt! I synnerhet om man har varit på festerifest och hinkat fulvin kvällen innan.

Nu står valet mellan att sova en stund eller skriva klart min ansökan. Jag är trött, så det är tveksamt om jag lyckas få ur mig nån kvalitativ text. Men å andra sidan vill jag ha klart det så snart som möjligt. Får väl se var jag gör.