onsdag, maj 23, 2007

Return of the Blogger

Läste Mickes blogg där han skrev att jag och några andra tycks ha lagt ner sitt bloggande. Men, tänkte jag, det är ju inte rätt. Jag har ju bara varit lite slapp! Sen insåg jag att det är närmare två månader sen jag bloggade senast. Oops.
Jag önskar jag kunde säga att jag har haft fullt upp med annat. Men det har jag inte. Jag har inte gjort nånting de senaste två månaderna. Inget vettigt iaf. Sen jag blev vald till heltidsarvoderad för nästa år, och därmed inte har några CSN-krav att uppfylla, har jag om möjligt försummat mina studier ännu mer. Påskledigheten var nog en av spikarna i kistan också. Jag återhämtade mig aldrig från den slappheten. Festat har jag gjort däremot. Badhusfest, kryssning, utekravall, skifte, SOF, samt en massa som jag säkert har glömt. Utöver det har jag mest glott på Stargate SG1 (har hittills plöjt igenom säsong 1-4 av 10), spelat OGame och sovit. Jag borde känna ångest för att jag inte gör nåt vettigt, men det gör jag inte. Men kanske lite metaångest över att jag inte inte känner nån ångest. Hm, går det?

Jag har festat lite med mina blivande kollegor i LinTek iaf. Först hade vi middag och spelade biljard med gamla styret (LinTek bjöd!) och förfestade lite inför utekravallen. Sen i lördags inför SOF anordnade vi efterträdare sillfrukost för de gamla. Det stärkte helt klart min känsla av att vi kommer att bli ett bra gäng.

SOF var skoj som vanligt. "Norra europas största studentfest" sägs det. Det är mycket med Linköping som är just "norra europas" största, bästa, längsta o.s.v. Är det bara jag som får känslan av att gränsen för "norra europa" går strax norr om det första som är större än det man råkar prata/skryta om? :-)
Hur som helst. 16000 studenter från hela Sverige och grannländer. Det är ju trots allt rätt stort. Det anordnas dessutom bara vartannat år, vilket gör det ännu mer speciellt. Det här blev mitt tredje SOF som aktiv student. Om två år kommer jag förmodligtvis att jobba, men det lär inte hindra mig. SOF, skiftet och Svartan är de fester som är mest värda att gå på även efter att man slutar plugga.
SOF pågick under fyra dagar. Onsdagen var dedikerad åt Norrköping, men jag orkade inte åka dit, så det blev bara tre dagar för mig. Varav fredagen var nykter p.g.a. att jag skulle upp tidigt för att förbereda tidigare nämnda sillfrukost. Måste säga att SOF-området var rätt tråkigt när man var nykter. Men å andra sidan vågade jag ha med mig min kamera, så det blev en del bilder.
Lördagen var desto roligare. Drack massa snaps och åt sill innan Kårtegen började. Tittade på den till slutet, varefter jag lokaliserade Katja och Edvard som jag tillbringade en stor del av dagen med. Ett par förfester, och därefter SOF-området. Jag hann bara med knappt tre timmars sömn under natten innan, vilket inte direkt hjälpte hjärnan att komma ihåg allt. :-)

Jag fick mig ett gott skratt när jag gjorde ett vuxenpoängtest. Resultat:

Vuxenpoäng.com - Hur vuxen är du egentligen?
Din vuxenpoäng är: 8.3

Din ålder borde vara 16.4 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Hörru! det är dags att växa upp någon gång. Kanske dags att flytta ihop med pojkvännen eller skaffa bil? försök iallafall att ge ett litet vuxnare intryck.
Tips på saker att göra för att få mer poäng

* Köpa bil.
* Köpa hus.
* Åka till Kina
* Anordna vinprovning för dina vänner.
* Börja dricka Gourmetkaffe.
* Skaffa barn
* Fixa dig ett riktigt jobb.
* Gift dig
* Fixa ett ICA-kort, det är smidigt och du spar pengar.


Om det är sånt man måste göra för att bli vuxen så låter jag hellre bli. Bortsett från gourmetkaffet. Det dricker jag redan. Svarade för övrigt "Svart som natten" på frågan om hur jag vill ha mitt kaffe. Märklig slutsats de gjorde.
Ett riktigt jobb kommer ju så småningom också förstås.

Men, nu känns det som det är dags för sömn. Det här inlägget får duga som blogg-comeback.

2 Comments:

Blogger bluerain said...

Yey! Kul att läsa din blogg igen :-)
Jag blev alldeles för gammal på det där vuxenpoängtestet, vi får väl lära oss lite av varandra för att närma oss vår egentliga ålder kanske ;-)

23 maj, 2007 09:27  
Blogger Katjuscha said...

Haha, jag är vuxnare än jag trodde: Din vuxenpoäng är: 14.8

Din ålder borde vara 27 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Ja ba shit va mogen ja e

23 maj, 2007 15:45  

Skicka en kommentar

<< Home