tisdag, juni 12, 2007

Jobb, typ.

Det blir bara ett kort inlägg nu, borde sova snart. Idag började LinTek-överlämningen, så det blev tidig uppgång imorse med samling vid nio. Imorn blir det ännu tidigare, i och med att alla ska till Norrköping. Då är det samling vid bilen 8:15. Hu. Sen nolle-p har jag varit i skolan så tidigt två gånger. Varav en gång var tenta. Tokigt.
Men äntligen har det dykt upp lite bevis för att man kan vara kvälls/nattmänniska och morgontrött rent fysiologiskt. Syrran skrev ett blogginlägg om det här. Förhoppningsvis kan det på lång sikt få folk att sluta med tröttsamma kommentarer om att "det är bara en vanesak". Har blivit lagom lack på sånt.

Nu har jag börjat jobba, som sagt. Första dagen var rätt lugn, med lite introduktion och presentation av de fastanställda inom Kårservice som vi kommer att interagera med under det kommande året. Jag fick 8000:- i Rikskuponger som är till ungefär hälften subventionerade av LinTek. De ska dock räcka fram till jul, men det blir ändå drygt 1100:- per månad. Så jag slipper bekymra mig om matlådor under min jobbtid iaf. Fick även reda på att vi kommer att få 1500:- i friskvårdsbidrag. LinTek tar hand om oss.
Ett företagskort fick jag med posten idag också. D.v.s. ett kreditkort för LinTeks konton. Värst vilket förtroende folk fick för mig helt plötsligt. :-)

På onsdag åker vi till Stockholm för en tredagars överlämning med Reftec, som är en förening för Sveriges teknologkårer. Det kommer att bli en bankett, föredrag och massa annat. Christer Fuglesang kommer att vara där också av nån anledning. Har inte så bra koll på helheten faktiskt, fick inte reda på nånting förrän idag. Kommer hem igen på fredag hur som helst.

Om jag går och lägger mig nu hinner jag kanske få fyra timmars sömn. Gonatt.